SURELERİN SIR VE FAZİLETLERİ

Bilgiler

Kuran Okumanın Faziletli Olduğu Yer ve Zamanlar

Kuran-ı Kerim Okumanın Faziletli Olduğu Zamanlar

Kuran okumanın en faziletli vakti, namazda ayakta ve cami içindeki okuyuştur. Eğer yatağında uzandığı ve abdestsiz olduğu halde ezberinden Kuran okursa, yine fazileti varsa da, ayakta iken, namazda ve camide okuması kadar fazileti yoktur. Çünkü Allah Teala Kuran-ı Hakim’de “Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar…“Al-i İmran 191) buyurmuştur.Görüldüğü gibi Allah Teala burada hangi halde Kuran okursa okusun, Allah’ı ananları övmektedir. Fakat şu kadar var ki önce ayakta okumayı, sonra oturarak , sonrada uzanarak okumayı tavsiye buyurmaktadır. Ebu Hüreyre (R.anh) anlatıyor: “Resulullah (Salallahü Aleyhi ve Sellem); ‘Sizden kim evine döndüğü zaman üç adet gebe, iri, semiz deve bulmayı istemez’ diye sordu. -Hepimiz isteriz, diye cevap verdik. -‘Öyle ise, her kim namazda üç ayet okusa bu ona, üç iri ve semiz deveden daha hayırlıdır.‘ (Kynk.-1) Hz. Ali (r.anh) şöyle demiştir: “Ayaktayken namaz da Kuran okuyan bir kimse için her harfe karşılık yüz sevap yazılır. Oturarak namazda Kuran okuyan için, her harfe karşılık elli, namazın dışında abdestli olarak okuyan içinde yirmibeş, ve abdestsiz olarak okuyan için ise on sevap vardır. Geceleyin ibadet etmek daha ewfdaldir. Çünkü o gece kalbin herşeyden boşalmasına daha elverişlidir.’ (Kynk.-2) Namaz dışındaki okuyuşa gelince, bunun en faziletli olanı gece okuyyuşudur. Onun da son yarısı, ilk yarısından daha faziletlidir. Akşamla yatsı arasında okumak da iyidir. Resulullah (Salallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: “Allah geceleyin Kuran okuyan bir kuldan hoşnut olduğu kadar hiçbir şeyden hoşnut olmamıştır. Allah’ın rahmeti namaz da olduğu müddetçe kulun başı üstüne saçılır. Kullar Allah’a Kuranla ilgileri arttıkça yaklaşmış olurlar.” (Kynk.-3) Resulullah (Salallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: “ Üç kişi vardır ki, Allah onları sever: Gece kalkıp Allah’ın kitabını okuyan kişi. Sağ elinin verdiğini sol elinden gizleyecek kadar sadakayı gizli veren kişi. Bir savaşta bulunupda arkadaşlları bozguna uğrayıp dağıldıkları halde, sebat ederek düşmanın üzerine yürüyen kişi.” (Kynk.-4) Resulullah (Salallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: ...

Devamını Oku »

Bazı Sureleri Okuma Sevabının Fazla Olması

Bazı Surelerin Okunduğunda Diğerlerine Nazaran Daha Fazla Sevap Kazandırıyor Olması Nasıldır

Allah’u Teala’nın, kendisinde güçlük olmayan bazı ibadetler için, onlar ayarında hatta onlardan çok daha meşakkatli ibadetlere verdiğinden daha fazla sevap vermesine hiç bir mani yoktur. Çünkü bu, Allah için hiç de zor değildir. Onun fazl ve kereminin hududu yoktur.  Şunu kabul etmek gerekir ki,  “Kim bir iyilik yaparsa ona on (10) katıyla sevap vardır.” (En’am Suresi 160) vaadiyle bir harfe on sevap veren Allah, dilerse İhlas suresine diğerlerinin tamamına veya üçte birine denk bir sevap verebilir. Buna mani bir durum ve aksini ispata yarayacak şer’i bir delil yoktur. Tam aksine “Allah dilediğini yapar” (İbrahim Suresi 27)  ve “Dilediği gibi hüküm verir” (Maide Suresi 1) gibi Kuran ayetlerinden başka sebep aramakda doğru olmaz.

Devamını Oku »